مواد شوینده بهداشتی و سلولزی

همه ما در طول روز از انواع شوینده های بهداشتی و سلولزی استفاده می کنیم و مشخص است که جزو پرمصرف ترین اقلام در زندگی هر انسانی هستند. مواد شوینده به پودر لباسشویی، شامپو، صابون و … تقسیم می شوند.

از این مواد برای ایجاد بهداشت فردی استفاده می شود که در تمیزی خانه ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه مقاله در مورد هر یک از این موارد بیشتر توضیح خواهیم داد.

شوینده های بهداشتی از مواد مختلفی ساخته می شوند که برای از بین بردن آلودگی های سطحی و پارچه ای و همچنین بهداشت فردی استفاده می شوند.

امروزه از تکنولوژی جدید برای تولید مواد شوینده استفاده می شود که به آن نانو می گویند، محصولات ساخته شده از مواد نانو قابلیت حذف آلودگی بیشتر را دارد.

برای تولید مواد شوینده بهداشتی از مواد اولیه مختلفی استفاده می شود که استفاده از هر یک از آنها برای خاصیت تمیز کنندگی بهتر استفاده می شود. در اینجا به بررسی برخی از این مواد می پردازیم.

کوکونات فنی اسید دی اتانول آمید که با نام لورانید نیز شناخته می شود، در شوینده های بهداشتی کاربردهای فراوانی دارد که از آن موارد می توان به تثبیت و افزایش کف محصول اشاره کرد؛ در شامپو برای ایجاد انعطاف و نرمی مو استفاده می شود.

کوکو آمیدو پروپیل بتائین که در شامپوهای سر و بدن، نرم کننده ها، حالت دهنده ها و ژل ها، مایع ظرفشویی و شستشوی دستی برای ایجاد کف بیشتر، کاهش حساسیت پوست و چشم، افزایش سطح تمیزی محصول استفاده می شود.

نرم کردن دی سدیم لوریل اتر سولفوسوکسینات رنگ زردی است که برای جلوگیری از حساسیت چشم و پوست و ایجاد لطافت و کف در محصولاتی مانند شامپو، لوسیون و ضدعفونی کننده دست کودکان استفاده می شود.

به منظور نرمی پوست، سدیم لوریل اتر سولفات در محصولات وجود دارد که در محصولات برای ایجاد ظاهر رنگ صدفی به محصولات استفاده می شود.

دی استئارات اتیلن گلیکول که برای ایجاد چربی و بوی خوب در محصولاتی مانند لوسیون ها، شامپوها، شوینده ها و محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.

ایزوتیازولین به عنوان یک نگهدارنده و قارچ کش و میکروب کش در شامپوها مورد استفاده است. اسید سیتریک که در پودرهای لباسشویی ترکیب می شود برای از بین بردن بوی لباس و رفع  املاح آب سنگین استفاده می شود.

مواد شوینده بهداشتی

همانطور که قبلا گفتیم رعایت بهداشت فردی باعث ایجاد سلامت و پاکیزگی می شود که با استفاده از شوینده های بهداشتی می توان به این مهم دست یافت.

پوششی که در طول روز استفاده می کنیم نیز شامل انواع مواد شوینده اعم از صابون، شامپو، پودر، قرص، مایعات، ژل شستشوی لباس و ظرف، مایع شستشو، شیشه شوی، شامپو فرش و مبل می باشد؛ که در موارد مختلف برای ایجاد پاکیزگی استفاده می شوند.

مواد شوینده که به مواد آبهداشتی معروف هستند و به صورت پودر و مایع وجود دارند که از دو ترکیب آنیونی و غیر آنیونی تشکیل شده اند، کف زیادی تولید نمی کنند.

شوینده های مایع برای استفاده در آب سخت و سرد به خوبی کار می کنند، اما نوع پودری آن در آب سخت به خوبی کار نمی کند.

مواد شوینده بهداشتی

در شوینده ها از آنزیم ها استفاده که این شوینده ها فاقد فسفات بوده و برای محیط زیست زیان آور نمی باشد. در از بین بردن لکه ها بسیار قوی هستند.

صابون ها نوع دیگری از مواد شوینده هستند که در زمان های قدیم برای شستن لباس ها استفاده می شد. صابون حاوی یک ماده پاک کننده، هیدروکسید سدیم، همراه با چربی حیوانی یا گیاهی است که برای شستن دست ها و صورت استفاده می شود.

صابون ها نوعی شوینده است و برای شستشوی دست و صورت ، بدن ، پوشاک و سایر اقلام تولید می شود ، که در هر کدام از مواد خاصی استفاده شده است.

شامپو یکی دیگر از انواع شوینده های بهداشتی است که امروزه تنوع زیادی دارد و برای شستشوی سر و بدن تولید می شود و انواع دیگر مواد شوینده که برای از بین بردن چربی و لکه در محیط های مختلف تولید می شوند.

مواد شوینده بهداشتی

مواد شوینده نانو

خوشبختانه تکنولوژی هر روز پیشرفت می کند و ابزار و تجهیزاتی تولید می شود که کار انسان را آسان می کند. یکی از مهم ترین فناوری های پیشرفته صنعت نانو می باشد که با تولید بهترین نوع شوینده های نانو نقش بسیار مهمی در صرفه جویی در مصرف آب داشته است.

شوینده های نانو با توجه به تکنولوژی های پیشرفته روز دنیا تهیه و تولید شده اند که کاربردها و ویژگی های فراوانی دارند. این محصول می تواند لکه های سخت و قدیمی سطوح و تجهیزات را به خوبی تمیز کند.

زمانی که روی سطوح و روی تجهیزات و وسایل جرم و کثیفی ایجاد می شود باعث چسبندگی می شود و حس نا خوشایندی ایجاد می نماید.

برای پاک کردن جرم و کثیفی از روی سطوح می توان از مواد شوینده نانو استفاده کرد.

یکی از کاربردهای مواد شوینده با کیفیت نانو در نظافت خودرو می باشد. اکثر کارواش ها از این مواد برای زدودن کثیفی های ایجاد شده روی بدنه خودرو استفاده می کنند و از کمترین میزان آب برای تمیزکردن خودرو استفاده می کنند.

مواد شوینده نانو

بهترین راه حل برای نظافت سریع خودروها استفاده از این مواد است که با کمی مواد نانو می توان تمامی آلودگی هایی که به سطوح مختلف خودرو نفوذ کرده است را از بین برد و تمامی آلودگی های ایجاد شده روی خودرو را پاک کرد.

این مواد کاملا استاندارد بوده و زیر نظر متخصصین و کارشناسان تهیه و تولید شده اند، بنابراین استفاده از آنها مشکلی ایجاد نمی کند. و دارای سطوح و تجهیزات مختلف می باشد.

از آنجایی که شوینده‌های نانو دارای مولکول‌های کوچکی هستند، به راحتی می‌توانند هر گونه آلودگی را از بین ببرند، بنابراین بهترین ماده‌ای که می‌توانید برای تمیز کردن خودروی خود استفاده کنید، همین شوینده نانو است.

با کیفیت نانو به راحتی می توانید ماشین خود را تمیز کنید و در مصرف آب صرفه جویی کنید.

مواد شوینده نانو

مواد شوینده فرش

امروزه بیشتر مردم نگران این هستند که از چه موادی برای شستشوی فرش استفاده کنند تا به بافت فرش آسیبی وارد نشود و کیفیت فرش حفظ شود.

مواد زیادی برای شستشوی انواع فرش وجود دارد که باید در انتخاب آنها دقت کنیم. استفاده از مواد شوینده درجه یک و باکیفیت باعث افزایش طول عمر فرش شما می شود و می توانید کیفیت فرش خود را حفظ کرده و از آسیب محافظت کنید.

شوینده های مختلفی برای شستشوی فرش و موکت وجود دارد که با توجه به نوع فرش و موکت باید از آنها استفاده کرد. معمولاً برای شستشوی فرش داخل خانه از آب استفاده می شود، اما آب به تنهایی نمی تواند سطوح مختلف فرش را تمیز کند.

برای شستشوی بهتر فرش علاوه بر استفاده از آب از مواد شوینده با کیفیت استفاده می شود.

مواد شوینده فرش

برخی افراد برای شستن فرش از روش سنتی استفاده می کنند به این صورت که از پودر و آب برای تمیز کردن سطوح مختلف فرش استفاده می کنند. این روش سنتی گزینه مناسبی برای شستشوی فرش نیست.

استفاده از پودر با آب به تنهایی نمی تواند لکه های روی فرش را از بین ببرد، بنابراین تمام آلودگی ها و کثیفی های نفوذ شده به بافت فرش در داخل آن باقی می ماند و به هیچ وجه تمیز نمی شود.

برای شستشوی هر نوع فرشی می توان از شامپوی مخصوص استفاده کرد که شامپو فرش مارک های مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید آنها را خریداری و استفاده کنید.

این شامپوها استانداردهای لازم را دارند، بنابراین بهترین راه برای شستشوی فرش های مختلف است.

انواع قالیشویی ها از شامپو فرش برای شستشوی فرش استفاده می کنند و این مواد به راحتی در بافت فرش نفوذ کرده و فرش را تمیز می کند.

مواد شوینده فرش

برخی دیگر از قالیشویی های قابل اعتماد از مواد شوینده دیگری استفاده می کنند و مواد نانو از دیگر موادی هستند که برای شستشوی فرش و موکت استفاده می شوند.

در واقع با استفاده از شوینده های نانو می توانید سلامت فرش را تضمین کنید و سخت ترین لکه ها را از روی فرش پاک کنید.

از مواد نانو برای مصارف مختلفی استفاده می شود که یکی از این مصارف و کاربردها شستشوی فرش و موکت است و مواد نانو بهترین راه حل برای شستشوی فرش هستند.

یکی از بهترین و پرفروش ترین شوینده هایی که امروزه برای شستشوها استفاده می شود؛  شوینده فرش نانو با قدرت لکه بری بالا می باشد.

این شوینده ها به راحتی برای شستشوی فرش استفاده می شوند و تمامی آلودگی ها و کثیفی هایی که به فرش نفوذ کرده اند را از بین می برند و فرش را از هر نوع آلودگی و کثیفی پاک می کند.

افرادی که همیشه نگران کثیفی و آلودگی فرش خود هستند باید از این مواد شوینده استفاده کنند تا نتایج فوق العاده آن را با چشم خود ببینند.

مواد شوینده فرش

مواد شوینده سلولزی

نوع دیگری از محصولات وجود دارد که در ساخت آنها از کربوکسی متیل سلولز استفاده می شود و به مواد شوینده سلولزی معروف هستند.

استفاده از این ماده به این دلیل است که در هر دمایی به سرعت در آب حل می شود و از ایجاد رسوب در پارچه ها جلوگیری می کند.

شوینده های سلولزی زمان شستشو را بسیار کاهش می دهند زیرا باعث تمیزی بیشتر می شوند.

استفاده از آنها برای تمیز کردن پارچه های رنگی باعث تثبیت رنگ می شود و در پارچه های نخی سفید باعث تمیزی و درخشندگی خوبی می شود.

از این ماده در ساخت صابون نیز استفاده می شود.

مواد شوینده سلولزی

استفاده از کربوکسی متیل سلولز در مواد شوینده مزایایی مانند محافظت از پوست دست، جلوگیری از شل شدن پارچه و آسیب دیدن نخ و بافت آن را به همراه خواهد داشت.

به همین دلیل است که شوینده های سلولزی در مقایسه با سایر شوینده ها کیفیت تمیز کنندگی بسیار خوبی دارند.

شوینده های بهداشتی و سلولزی را می توانید از مراکز مختلف خریداری کنید.

اما اگر قصد خرید محصولاتی با کیفیت خوب و قیمت مناسب را دارید می توانید با مراجعه به سایت شوینده های بهداشتی مختلف در سایزهای مختلف را مشاهده کرده و مورد مناسب هدف خود را خریداری کنید.

خرید عمده برای افرادی که قصد فروش محصولات را به صورت خرده فروشی دارند امکان پذیر است. شما می توانید با خیال راحت خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید