صابون غار حلب شامی

از ان زمان تاکنون، برای شست و شو و تمیز کردن دست و صورت بدن از انواع صابون استفاده شده است.

صابون مراغه اداره می شود و یکی از مجموعه های تلویزیونی نباتی است که در شهر حلب سوریه تولید می شود و به این ترتیب سریال های شامی شناخته می شود.

صابونهای گیاهی ارزش زیادی از نظر مادی و معنوی و همچنین کارایی خود دارند. ترکیبات بعضی از انها مانند صابونی حلب از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون استفاده شده است که برای نرمی و صافی خوب است.

در واقع استفاده از صابونهای گیاهی یک کاربرد دوگانه خواهد داشت که علاوه بر تمیز کردن و تمیز کردن پوست می تواند برای نرمی و لطافت و همچنین پوست شفاف دست ها، صورت و بدن مورد استفاده قرار گیرد.

صابون غار در سوریه و حلب تولید می شود و به همین دلیل است که نام ان چنین است.

سوریه همچنین نام «شم» را دارد که یک سریال تلویزیونی با همان نام است.

صابون غار

شاید تعجب کنید اگر بگویید که این غار یا صابون، حاوی لجن اب دریا، پیشینه‌ای طولانی در حدود سال ۲۵۰۰ ق.م. دارد و در اصل در شهر حلب واقع در شمال و نواحی مدیترانه‌ای کشور ساخته شده است.

این نوع صابون گیاهی از روغن زیتون خالص و اصیل ساخته شده است و در گذشته همه این فرایند تولید به صورت دستی و سنتی انجام شده است.

در این روش نخست زیتون را در دیگ مسی می‌جوشاندند و بعد از مدتی روغن گرفته شده را به مواد سبزیجات دیگری که روی سطح صاف پهن می‌شود، اضافه می‌کنند. پس از یک ماه، هنگامی که مواد کاملا خشک و سفت بود، انها ان را برای مصارف مختلف به بازار عرضه می کردند.

در گذشته، صابون ها فقط برای شستن سر و بدن در حمام استفاده نمی شدند، بلکه برای شستن و شستن لباس ها استفاده می شدند.

صابون غار

صابون حلب

ما گفتیم که از مهمترین دلایل اینکه چرا این نوع صابون های گیاهی منطقه ای نام دارد که برای نخستین بار در انجا تولید شد و از ان زمان به بعد به ان صابون حلب یا صابون ضد جوش قوی گفته می شود.

معمولا در هر کشوری، از هر جای دنیا به نسبت اب و هوا و همچنین اب و هوای منطقه و شرایط کشت و کار تولید می‌شود.

برای نمونه, صابون مراغه در ایران یک مجموعه معروف است و دلیل ان هم این است که این مجموعه از گذشته تاکنون تنها در مراغه ساخته شده است.

امروز این شهر علاوه بر تمیز کردن و درمان پوست، یک جاذبه و یک سوغاتی برای گردشگران است.

صابون حلب

صابون شامی

در گذشته بسیاری از صابون ها برای شستشوی سر، صورت، بدن و حتی لباس، علاوه بر خاصیت تمیز کردن، از ویژگی های درمانی نیز برخوردار بودند.

برخی از این گیاهان نیز از صابون‌های گیاهی، سلامی، زردچوبه و غیره ساخته شده‌اند.

مواد اولیه اصلی در صابون مراغه و صابون غار پائو، حیواناتی از جمله گوسفند می‌باشند که پس از جمع‌اوری، در دیگ‌های بزرگ با پاهای مشخص و چشمه‌های اب قرار داده می‌شوند، سپس با سود و اب علیت ترکیب می‌شوند و اجازه پیدا می‌کنند تا غلظت مورد نظر را به دست اورند و در نهایت برای خشک کردن به قالب‌های مستطیلی و مربعی ریخته می‌شوند.

انواع صابونی خالص و با کیفیت بالا در بازار سفید در دسترس هستند و رنگ زرد ان نیز به دلیل سایر ترکیبات گیاهی موثر مانند ctaea و حنا که در حذف دندرف و تقویت مو مفید هستند، وجود دارد.

نوع دیگری از صابون نیز وجود دارد که به صورت سیاه در دسترس است زیرا از مواد خام و ضایعات غیر سوداور درست شده است که نمی تواند خیلی تمیز کننده باشد.

صابون شامی

صابون کاپوس

یکی از مارک های معروف که انواع صابون های گیاهی، صابون خرچنگ و ضد باکتری تولید می کنند، برند کپوس است که با برداشتن و نابود کردن چربی از پوست، از اکنه و جوش جلوگیری می کند.

صابون پیچ

نام دیگر صابون سنتی مراغه و صابون جانسون که از مواد معدنی، سود و اب ساخته می شود، پیچ است که انطور که گفتیم در سه رنگ در بازار موجود است.

شاید جالب باشد بدانیم افزودن روغن نارگیل به ترکیبات صابون مراغه موجب افزایش ویژگی درمانی و تمیز بودن صابون می شود.

صابون پیچ

صابون چوبک

ایا می دانستید که چوبک یا صابون لارویا که در ظاهر شبیه زنجبیل است، در تهیه انواع صابون های سنتی و گیاهی استفاده می شود؟

اگر شما بیش از حد از دست دادن مو و مشکلات خارش دارید، ما این نوع از صابون های گیاهی را توصیه می کنیم.

صابون برگردون

اگر شما بخشی از کسانی هستید که پوست و موی نسبتا روغنی دارند، توصیه ما استفاده از صابون پشت و یا صابون ۷۵ گرمی است که به طور صنعتی تولید می شود.

حالا ممکنه فکر کنید، چرا سنت صنعتی؟

در ساختار این صابون، از اسید های کنترل شده و اشباع شده ساخته شده که به تمیز کردن بیشتر مو ها از پوست کمک می کنند.

صابون برگردون

صابون دورو

یکی از مارک های معروف ترکیه که در زمینه تولید شامپو، صابون یا مایع صابون و شوینده های بهداشتی کار می کند نام تجاری دو رو است.

صابون دورو 6 4 عددی

بسته بندی انواع صابون های گیاهی یا انواع مواد شوینده دو طرفه و محصولات بهداشتی در بازار به صورت عددی ۴ و ۶ می باشد.

کیفیت و قدرت این نوع صابون به حدی است که علاوه بر فروش در بازارهای داخلی، به تازگی به عنوان یک محصول صادراتی طبقه بندی شده و در بازارهای خارجی نیز جایگاه بالایی پیدا کرده است.

صابون دورو 6 4 عددی

صابون دورو 90 گرمی

بیشتر سریال‌های عامه‌پسند و مواد شوینده موجود در بازار در وزن ۹۰ و ۱۰۰ گرم تولید می‌شوند که حضور ساپونی دورو را نشان می‌دهد.

در گذشته انواع مختلف صابون، با استفاده از مواد اولیه گیاهی و طبیعی تهیه می شد، اما امروزه اغلب این صابون ها با استفاده از ترکیبات شیمیایی و معطر ساخته می شوند تا تنها مقدار کمی از روغن ضروری میوه یا سبزی را افزایش دهند.

صابون دورو 90 گرمی

صابون قرمز

علاوه بر ژل صابون‌ها و ژل الوئه‌ورا که دارای ضد عفونی، روشن‌سازی و تمیز کردن پوست است، صابون‌های صابون، گل‌های سخت قرمزی هستند که علاوه بر شکافتن پوست صورت، صورت شما را چاق و محکم می‌کنند.

اگر می خواهید انواع مختلف صابون را بخرید که علاوه بر خاصیت تمیز کردن پوست، خواص درمانی و دارویی، شما می توانید سفارش خود را از طریق شماره های ذکر شده در سایت ثبت کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما
تماس بگیرید